ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREPuls Energi
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


CENTRUM PRASOWE

Prostszy język w Obrocie
24.05.2019r. 11:18

Prosty język na dobre zadomowił się w spółce Energa Obrót. W organizacji wykształciły się nowe role dla pracowników zaangażowanych w zmiany. Zakończyła się też pierwsza tura szkoleń w obsłudze klienta. Pracownicy spółki zasad prostego języka zaczęli używać nie tylko w komunikacji wewnętrznej, ale również w korespondencji z klientami.
Prosty język w działaniach operacyjnych

Zespół projektowy brał udział w szkoleniach z językoznawcami z wrocławskiej pracowni językowej. Dzięki współpracy z językoznawcami, pracownicy zebrali i wyznaczyli zasady prostego języka, które dziś wpływają na poprawę efektywności komunikacji. Wewnętrzni trenerzy, wybrani spośród najbardziej zaangażowanych w projekt pracowników, przystąpili do szkoleń. W ciągu miesiąca trenerzy przeprowadzili dwadzieścia szkoleń, w czasie których zasady prostego języka przedstawili trzystu osobom. Jako pierwsi w wzięli w nich udział pracownicy obsługi klienta.

- W 2018 roku przyjęliśmy nową wizję. Chcemy być najbardziej przyjazną i scyfryzowaną firmą na rynku energetycznym. W konsekwencji, powołaliśmy szereg projektów i inicjatyw które pozwolą nam urzeczywistnić tę ideę. Prosty język ma sprawić, że nasze pisma, które kierujemy do klientów będą napisane w przyjazny i zrozumiały sposób. Dlatego też tak istotne są dla nas szkolenia. Pozwalają one wykształcić potrzebne kompetencje wśród pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami - mówi Dariusz Chrzanowski, Wiceprezes Zarządu Energi Obrotu - Projekt upraszczania komunikacji zamknęliśmy w grudniu. Mimo to, prosty język już z nami został, wpisaliśmy go w działania operacyjne i naszą kulturę organizacyjną.

Nowe role pracowników

W związku z projektem w Enerdze Obrocie wykształciły się cztery role: trenerów, konsultantów, doradców i ambasadorów. Trenerzy odpowiedzialni są za przeszkalanie pozostałych pracowników. Zadaniem konsultantów jest sprawdzanie nadesłanych materiałów, pod względem zgodności z zasadami prostego języka. Służą również autorom radami, jak zmieniać treści, aby były bardziej przejrzyste dla odbiorców. W każdym zespole jest również doradca, czyli osoba, która udziela wskazówek językowych swoim współpracownikom. Ambasadorami zostają natomiast pracownicy, którzy najbardziej utożsamiają się z ideą i propagują ją w organizacji.

Koordynator prostego języka

Zarząd Energi Obrotu powołał funkcję koordynatora, który pieczę nad wprowadzaniem i funkcjonowaniem prostego języka w organizacji, ma wpisaną w kompetencje. W planach są już kolejne tury szkoleń dla obsługi. Docelowo z zasadami prostego języka mają zapoznać się wszyscy pracownicy spółki.

- Kiedy ruszaliśmy z projektem upraszczania komunikacji, wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Dzisiaj jestem przekonana, że prosty język nie zakotwiczyłby się w Enerdze, gdyby nie silna drużyna trenerów. W kwietniu wręczyłam pierwsze certyfikaty wewnętrzne trenerom prostego języka - mówi Magdalena Siwerska, koordynator prostego języka w Enerdze Obrocie - Upraszczanie to nic innego jak walka z nawykami. Tak wielka zmiana mentalności jest możliwa wyłącznie przy dużym zaangażowaniu całego zespołu. A mojemu zespołowi zaangażowania na szczęście nie brakuje. Każdego dnia upraszczamy kolejne dokumenty. Oprócz ogólnych warunków umów, wzorców umów i formularzy, proste są również regulaminy naszych ofert i pisma informacyjne.
Energa

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2019
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE